صبح ها با انرژی تر باشید
صبح ها با انرژی تر باشید
خانه » صبح ها با انرژی تر باشید

صبح ها با انرژی تر باشید

سحــرخیز بـاش تا کامروا شـوی…شاید این یکی از معروف ترین فرمول های موفقیت آدم های موفق باشد ، اما همـه ما به خوبی می دانیم صبح زود بیدار شدن و دل کندن از رختخواب گرم و نرم برای بیشتر ما از جنگیدن در وسط میدان گلادیاتورها هم سخت‌تر است. از سوی دیگر هر کداممان  آدم های سحرخیزی را می شناسیم که فاصله ی زیادی با موفق بودن دارند. شاید افراد زیادی بتوانند با تغییر درست ساعت خواب و بیداری خود، سحرخیز شوند اما تبدیل شدن به آدمی پر انرژی که در مسیر کامروایی و موفقیت قدم بر می دارد بحثی است جدا . در واقع مشکل اصلی زمانی اتفاق می‌افتد که ما ندانیم چگونه سرحال و با انرژی کافی از خواب بیدار شویم. در این مقاله سعی شده است راهکارهایی مطرح ‌شود که به شما کمک ‌کند با نشاط و سرحال تر از خواب بیدار شوید. پس حتی اگر حس می کنید خواب‌آلودترین آدم روی کره زمین هم هستید، می توانید با دانستن بعضی نکات اساسی برای سرحال‌ بیدار شدن، صبح‌ها راحت تر از رختخواب‌تان دل بکنید.

 

صبح ها با انرژی تر باشید

 

۱. مصرف سبزی و میوه را درالویت بگذارید

بیشتر ازآنچه که فکر می کنید، تغذیه هر فرد بر کیفیت خواب وی تاثیر گذار است. به این ترتیب اگر رژیم غذایی مناسبی داشته باشید بدون شــک شب‌ها خواب بهتری را خواهید داشت. کاملا مشخص است فردی که در طول روز غذاهایی سرشار از قنـد، طعم‌دهنده‌های مصنوعی و سدیم را میل کرده باشد، قادر نیست روز بعد با انرژی کافی از رختخواب بیرون آید.بـه این ترتیب همان‌گونه که در ابتدا هم گفتیم، اگر به فکر خوابی خوش و شیرین هستید و دوست دارید صبح‌ها سرحال و قبراق از رختخـواب بیرون آیید، میوه و سبزیجات را به سبد غذایی روزانه خود اضافه کنید.

 

۲. برنامه مشخصی برای صبح ها داشته باشید

تن دادن به یک برنامه زمانی مرتب و از قبل تعیین شده ، ممکن است در نگاه اول کاری خسته کننده و غذاب آور باشد . امـا رعایت برنامه زمانی مشخص چندان هم سخت نیست. مهم ترین نکته آن است که شب قبل از خواب، بدانید صبح فردا باید چه کارهایی را انجام دهید، این موضوع به بهتر بیدار شدن شما کمک شایانی می‌کند.

به طور مثال، پایبند بودن به اینکه هر روز صبح ورزش کنید، سپس دوش بگیرید و در نهایت صبحانه ای میل کنید می‌تواند بـه بیدار شدن راحـت‌تر شما کمک کند. این گونه برنامه ریزی‌ها کاملا شخصی اسـت و ممکن است شما اهل ورزش نباشید، مهـم این است که برنامه ای روتین و مشخص را صبح‌ها دنبال کنید. باور کنید حتی حل کردن روزانه جدول یا خواندن روزنامه پس از بیدار شدن از خواب هم ممکن است به شادابی پس از خواب شبانه منجر شود.

 

صبح ها با انرژی تر باشید

 

۳. پیروی از برنامه‌ی خواب مشخص

بدن ما تمایل به پیروی کردن از الگوهای مشخص و تکراری دارد. به عبارت ساده تر بدن تنبل ما عاشق عادت کردن است. با مشخــص کردن برنامه‌ی خـواب می‌توان به پـویایی بدن کمـک کرد. با داشتن ساعات خواب و بیداری مشخص، ضمن اینکـه سرحال‌تر می‌شویم در طول روز نیز نشاط و انرژی بیشتری پیدا می‌کنیم. البته به یاد داشته باشید که این روند را حتــی نبایـد آخرهفته‌ها یا ایام تعطیل بر هم بزنیم و در تمام روزهای هفته باید به آن وفـادار بمانیم. برای این کار باید روی مهارت برنامـه ریزی‌ تان، خوب کار کنید.

 

۴. صبحانه کامل بخورید

بدون شک صبحانه مهم‌ترین وعـده‌ی غذایی است. با خـوردن صبحانه کامل ، بدن آماده‌ی شروع فعالیت روزانـه می‌شود. اگر در برنامه‌ی صبحانه‌تان نوشیدنی‌های کافئین‌دار نیز لحاظ شود که چه بهتر. صبحانه بدن را باانرژی و سرحال می‌کند و حتـی در مواردی دلیل محکمی برای دوستان شکموست تا باانگیزه تراز خواب برخیزند .

 

صبح ها با انرژی تر باشید

 

۵. فقط زمانی که خسته و خواب آلود هستید، استراحت کنید

حتما برای شما هم پیش آمده است که با نگاهی به ساعت، متوجه می‌شوید که زمان خوابیدن فرا رسیده است. اما این کار چندان هم مناسب نیست، چرا که ممکن است در آن لحظه مشخص، نیازی به خواب نداشته باشید در نتیجه مجبورید تا به زور بخوابید.

نتیجه این که چنین فردی مدت زیادی را در رختخواب از این پهلو به آن پهلو می‌شود تا خوابش ببرد. با این حساب بهتر است به جای اینکه سر ساعت مشخص، بدون اینکه خوابتان بیاید، به رختخواب بروید. به ندای بدن گوش فرا دهید و اگر زمان خواب فرا رسیده و خوابتان نمی‌آید، به جای رفتن به رختخواب، کارهایی انجام دهید تا به خواب‌آلودگی شما کمک کند.

به طور مثال می توانید کتاب بخوانید، یا اینکه برای انجام کارهای فردا، برنامه ریزی کنید. گوش فرا دادن به موسیقی‌های ملایم نیز ممکن است به خواب‌آلودگی فرد کمک کند. در نهایت هم پس از انجام مواردی که ذکر شد، اگر احساس کردید، پلک‌های شما سنگین شده است، به رختخواب بروید.

 

  1. ورزش کردن را در برنامه روزانه خود قرار دهید 

اگر از عاشقـان سینه‌چاک خواب هستید و جـدایی‌تان از رختخواب داستانی تراژیک و تلخ است؛ حتمـا باید ورزش کردن را در برنامه‌ی خود بگنجـانید. صبح‌ها بعد از بیداری، دست کم زمان اندکی را به ورزش کـردن و تمرینات بدنـی اختصاص بدهید. اگر این نرمش صبحگاهی در هوای تازه انجام شود بسیار سرحال‌تر خواهید شد. بدن شما احساس نشاط خواهد کرد و شب نیز راحت‌تر به رختخواب می‌روید.

 

صبح ها با انرژی تر باشید

 

در صورت انجام حرکات ورزشی، حسابی از بدن خود کار بکشید و عرق کنید. این کار باعث می‌شود تا در شب خواب خوشی داشته باشید و روز بعد با نشاط بیشتری از رختخواب بلند شوید. از طرف دیگر ورزش کردن، شما را در طول روز سرحال و هوشیار نگه می‌دارد. ورزش کردن و دوش صبحگاهی از مهم ترین عوامل کامروایی است .

 

  1. از شام سبک غافل نشوید

حتما شمـا هم شنیده‌اید که می‌گویند صبحانه را تنهـا بخورید، نهار را با دوستان میل کنید و شام را به دشمنانتان بدهید. متاسفانه باید گفت، این امر در این روزگار، کاملا بر عکس شده است، بیشتر افراد اهمیت زیادی به صبحانه نمی‌دهند، شلوغی‌ کارها هم مجالی برای صرف نهار مناسب نمی‌گذارد و افراد سعی می‌کنند کمبود غذای خود در طول روز را در وعـده شام جبران کنند. کاملا مشخص است کسی که چنین رژیم غذایی را دنبال می‌کند، خواب خوش و دلچسبی نخواهد داشت. چرا که میل کردن غذای زیاد در وعده شام، زمان بیشتری برای هضم شدن نیاز دارد و این امر، فرآیند خواب را مختل می‌کند.

اینجاست که یک بار دیگر اهمیت خوردن سبزی و میوه‌جات به چشم می‌آید، دلیل این امر نیز آسان است، هضم سبزی و میوه به راحتی صورت می‌گیرد و فردی که این رژیم غذایی را شب‌ها رعایت کند بدون شک خواب خوش و دلچسبی را تجربه می‌کند و صبح‌ها هم سرحال و با انرژی بیدار خواهد شد.

در کنار موارد بالا سعی کنید روزانه حداقل هر روز حداقل ۱۰ تا ۱۵ صفحه را با تمرکز کامل مطالعه کنید. بدون شک با انجام  مواردی که به آنها اشاره کردیم، شب‌ها خواب شیرین و عمیقی خواهید داشت و صبح ها نیز با نشاط و انرژی بیشتر از خواب بیدار خواهید شد، فراموش نکنید سحرخیزی و پرانرژی شروع کردن روز یکی از مهم ترین عوامل موفقیت افراد موفق است .

 


 

با استفاده از سامانه انرژی مثبت می آموزید زیبایی ها را ببینید و به یک انسان موفق و شاد تبدیل شوید. 

صبح ها با انرژی تر باشید

در اطراف کل موجودات هاله ای از انرژی وجود دارد که موجب جذب اشیا و افراد می شود. اشیا قادر به کنترل این هاله و انرژی نیستند در حالیکه انسان هم می تواند آن را کنترل کند و هم می تواند با آن بر دیگران اثر بگذارد. به همین دلیل است که روانشناسان تأکید دارند همواره مثبت فکر کنید و نسبت به دیگران نیز خوش بین باشید و حتی به شوخی افکار منفی را به یکدیگر منتقل نکنید. اگر تفکرات و اندیشه های ما مثبت باشند، ما انرژی مثبت موجود در پیرامونمان را به خود جذب می کنیم و اگر تفکرات و اندیشه های ما منفی باشند، به تناسب، انرژی منفی موجود در پیرامونمان را جذب می کنیم.

تماس با سامانه از طریق تلفن همراه : ۹۹۲۲۴۴۳۶

نظر دهید

بیشترین نظرات دریافتی